ניוקי ריקוטה

ניוקי ריקוטה ברוטב פטריות

כמו שהבטחתי הריקוטה הפכה לניוקי של ריקוטה. אלו ניוקי טעימים ומהירים, לעומת ניוקי אמיתי מתפוח אדמה שגוזל קצת יותר זמן הכנה…

את הניוקי העשויים ריקוטה הכרתי במסעדה מעולה ברומא, שנקראת "Renato e Luisa" מסעדה שגם זכיתי לעבוד במטבחה מספר חודשים. כשהתחלנו לדבר על להכין ריקוטה בבית, נזכרתי בפעם ההיא, לפני כמה שנים, כשביקרתי בפעם הראשונה במסעדה. טעם הניוקי היה כל-כך טעים, הם היו רכים ונימוחים וממש נמסו לי בפה, עד שהמשכתי לדבר עליהם חודשים, וכל הזמן קיוויתי שאוכל להניח את ידי על המתכון הזה, ובסוף באמת זכיתי. המתכון המקורי הוא ארוך ומעט מסורבל, צריך להכין כדורים של ריקוטה "ולהטביע" אותם בקמח מסוג סמולה, ומכינים אותם לפחות 12 שעות לפני הארוחה. אני דוגלת במתכונים קלים וזריזים, ולכן הפעם מצורף מתכון מהיר, אם בעתיד תהיה התעניינות מצדכם אני אשתדל לשחזר את המתכון המקורי ולהעלות תמונות.

מתכון ל-4 אנשים:

400 גרם ריקוטה (עדיף כמה שיותר יבשה)

230 גרם קמח

50 גרם פרמיז'ן

2 ביצים (קטנות!)

מעט אגוז מוסקט, מלח, פלפל (עדיף לבן ואז אין נקודות שחורות בניוקי)

הכנה (זמן הכנה כ-15 דקות):

מערבבים בקערה את כל המרכיבים ומעבדים (בידיים…כן, בידיים) לבצק אחיד. המלצה, שימו תחילה רק ביצה אחת ותראו אם זה מספיק ואם הבצק לא יבש מידי, פעם התחלתי את ההכנה עם שתי ביצים, הבצק היה דביק מידי והייתי צריכה להוסיף עוד ועוד קמח, בסוף יצאו לי סוג של קרעפלך במקום ניוקי… 🙂

כשהבצק מוכן אפשר לתת לו לנוח חצי שעה במקרר (מי שרעב לא חייב לחכות) מכינים נחשים בעובי של ס"מ וחצי ומתחילים לחתוך את הניוקי. אני אוהבת אותם קצת יותר שמנים, כל אחד יכול לבחור באיזה עובי לחתוך.

חשוב לשים את הניוקי המוכנים על משטח עם קצת קמח כדי שלא ידבקו

הניוקי מוכן. צריך רק להרתיח מים, כשהמים רותחים זורקים את הניוקי פנימה ומחכים שיצופו…תוך דקה-שתיים יצופו הראשונים, יש להוציא אותם עם כף מחוררת ולא לשפוך עם המים למסננת.

בעיקרון אני אוהבת להרגיש את הטעם של הניוקי ולכן אוכלת אותם בדרך כלל עם רוטב חמאה ומרווה וקצת פרמיז'ן למעלה. לצערי זרעי המרווה שלי עדיין לא צמחו בגינה, ומפאת הגשם התעצלתי לצאת, לכן הכנתי אותם הפעם עם רוטב פטריות. בעיקרון מומלץ לאכול את הניוקי עם רטבים "עדינים" ולא כאלו עם טעם דומיננטי.

רוטב פטריות

במחבת עם קצת שמן זית שמתי שן שום ופטריות שמפניון טריות חתוכות, כשהן קצת השתזפו הוספתי זרזיף יין לבן לבישול, ולבסוף כפית של שמן כמהין (שהבאתי איתי מאיטליה). וזהו, הארוחה מוכנה.

בתאבון

4 תגובות בנושא “ניוקי ריקוטה

  1. חשבתי שבחיים לא אעז לעשות ניוקי אחרי שראיתי אותך עושה ניוקי מתפוחי אדמה (נראה לי כל כך מסובך) אבל המכון הזה נראה לי קליל וטעים, מתכננת על הניוקי ביום שישי.

  2. הי שלום
    שבוע שעבר אכלתי במסעדה של שף wolfgana puck בלאס ווגאס
    ניוקי ריקוטה ברוטב בולנז עדין
    הכי טעים שאכלתי בחיים שלי
    זה כמה עננים קטנים שמתפצצים בפה
    אני בדיוק משחזר את המתכון שלו של הבולנז
    ומשתמש במתכון שלך לריקוטה ולניוקי
    הריקוטה יצע ממש טוב
    תודה אל המתכונים הבלוג שלך מדהים ומעורר תאבון
    אסף

    1. היי אסף,
      שמחה שהריקוטה יצאה טוב, מקווה שכך גם הניוקי
      להצליח לשחזר מנה שנטמעה בך ככה ממש גורמות לרגעים קטנים של אושר…
      אז בהצלחה ובתיאבון והמון תודה על המילים החמות
      רומי
      אגב, אשמח לדעת איך יצא, אם בא לך לשתף אתה יכול לצלם ולשתף בעמוד הפייסבוק שלי

להשאיר תגובה

